Nearly all the posts are bilingual.
Presque tous les articles sont bilingues.

English spoken. On parle français. (وكمان منفهم عربي، حبيبي)

Most of this blog's contents is subject to copyright. For instance, many of the latest illustrations I've made myself. I'm the cooperative type. If you intend to borrow some material, please contact me by leaving a comment. :-)
La plupart du contenu de ce blog est soumis aux droits d'auteurs. Par exemple, nombre des illustrations les plus récentes sont faites par moi. Je suis du genre coulant. Si vous comptez emprunter du contenu, SVP contactez-moi en laissant un commentaire. :-)

Wednesday, November 14, 2012

SOS counselor

Today I'm calling out for the help of my countless readers (all 17 of you, in case someone is curious to know), because I need some advice urgently.
Here's the thing : I'm looking for a good bank. And a good insurance company. The awesome kind that I always see on TV, especially during the commercials. The kind for whom the client is more than a mere file, for whom the human commitment comes before numbers and figures and profits, and where the High School Musical style welcome is even more smiling and warm than when I visit my darling ickle Grannykins at her little retirement home. (Batgirl Juniorette Laffenfart Home, Gotham Good Gulch, 7 Two-Victory Road, thank you for wiping your feet at the entrance, beware of the dog, he's so little that everyone almost steps on the poor critter.)
Well, I think you get the point. Where could I find some of these in the real world?
Thank you in advance. As the bedouin proverb goes, "a good advice is worth a camel".
(Yesssss, if you can find me that, I'll thank you with a camel, I promise. And I'll still be amply profiting from the deal!)





Aujourd'hui j'appelle à l'aide mes innombrables lecteurs (vous êtes au nombre de 17, au cas où ça intéresse quelqu'un), car j'ai besoin d'urgence d'un conseil.
Voilà : je cherche une bonne banque. Et une bonne compagnie d'assurance. Le genre formidable que je vois tout le temps à la télé, surtout au moment de la pub. Le genre pour qui le client n'est pas qu'un dossier, pour qui l'engagement humain passe avant les calculs comptables et les bénéfices, et où l'accueil style
High School Musical est toujours encore plus souriant et chaleureux que lorsque je visite ma grand-mère chérie-chounette dans sa maison de retraitte. (La Maison Fantômette Qui-Rit-Qui-Pète, Sarclay-les-fraisiers, 7 Impasse des Groseilliers, merci d'essuyer vos pieds à l'entrée, attention au chien, il est si petit que tout le monde risque de marcher dessus.)
Bref, vous voyez de qui que j'cause. Où c'est que je pourrais en trouver des comme ça dans le monde réel?
Merci d'avance. Comme dit le proverbe bédouin, "un bon conseil vaut un chameau".
(Ouiiiii, si vous me trouvez ça, je vous donnerai un dromadaire en remerciement, promis. Et je serai encore largement gagnant!)

No comments:

Number of viewings of this page since December 22nd, 2007:
Nombre total de visites à cette page depuis le 22 décembre 2007:

Free Web Counter
Free Counter